Google logo

4,9 op basis van 75+ reviews

7x Waarom jouw praktijk marketing moet uitbesteden

Marketing uitbesteden, is dat niet hartstikke duur? Onzin, het levert je juist enorm veel op! En dat is niet de enige reden om marketing uit te besteden. In deze blog kijken we samen naar verschillende redenen om marketing uit te besteden. Klaar om jouw praktijk een boost te geven? Lees dan snel verder.

1. Marketing uitbesteden bespaart tijd!

Niet alleen het uitvoerende werk zoals het maken van advertenties of het plaatsen van de advertenties maar ook het denk- en testwerk. Ja, online marketing is testen, testen, testen. Waarom zou je daar al je tijd aan kwijt willen zijn? Die tijd kun jij veel beter in je patiënten steken. 

Als therapeut ben jij natuurlijk geen marketeer. Met de juiste partij in zee gaan kan je dan ook letterlijk zeeën aan tijd besparen. Als je voor het juiste online marketing bureau kiest helpt deze je zó aan een winnende strategie.

2. Houd je energielevels op pijl

We herhalen het nog maar eens: “Je bent geen therapeut geworden om marketing te doen”. Vind je het nou écht leuk om hier mee bezig te zijn? Dan moet je het vooral doorzetten… Maar als jouw nekharen overeind gaan staan wanneer je marketing hoort, kun je het maar beter uitbesteden. Wij worden er namelijk enorm blij van!

Houd je energielevels op pijl door marketing uit te besteden aan mensen die het leuk vinden. Dan kun jij je lekker bezig houden met het werk waar jij van houdt.

3. Bespaar geld

Adverteren kan super kost-voordelig zijn wanneer je het op een goede manier aanpakt. Binnen (online) marketing praten we veel over conversie. Dit is het aantal mensen dat naar aanleiding van je advertentie doorklikt naar je website of een afspraak bij je boekt. Je conversie bepaald in principe hoe kostenefficiënt jouw online marketing is.

Betaal je €10 euro per nieuwe bezoeker op je website en vraagt 1 op de 10 mensen die jouw website bezoekt een behandeling aan? Dan betaal je €100 per cliënt die een proefbehandeling neemt. Gaat 1 op de 5 cliënten na deze behandeling overstag? Dan kost een nieuwe cliënt je al gauw €500!

Goede online marketeers zijn een ster in het besparen van je advertentiebudget. Ze hebben er namelijk al duizenden euro’s doorheen gejaagd om te testen wat het beste werkt. Ga je zelf aan de slag? Dan durven we je vrijwel zeker te zeggen dat je al snel door je eerste budgetten heen zult branden. Marketing uitbesteden kan je dus een hoop geld besparen.

4. Kwaliteit

Goedkoop is duurkoop, dat wist mijn oma vroeger al te vertellen. En niets is minder waar! Binnen het wereldje van marketing is ‘conversie’ een term die als zout op een koude winterdag gestrooid wordt. Met ‘conversie’ bedoelen we het aantal mensen dat tot actie overgaat, na het zien van je advertentie. In jouw geval zou dat dus kunnen zijn; het aantal mensen dat een eerste afspraak maakt na het zien van jouw ad op Facebook.

Volgens de bekende marketing website Frankwatching heeft een gemiddelde Facebook campagne in Nederland een Click Through Rate (aantal mensen dat doorklikken naar je website) van 1.5%. Dat zijn cijfers die je vast niet erg warm laten lopen om met Facebook marketing te beginnen. Je moet je echter wel beseffen dat dit een gemiddelde is voor alle campagnes in Nederland.

Veel bedrijven willen in eerste instantie namelijk graag zelf aan de slag gaan met marketing. Ze vinden een online marketing bureau inhuren te duur en gaan het daarom zelf eerst proberen. Het resultaat valt vaak te verwachten. Hier op kantoor gaan we ook niet elkaars pijnlijke polsen of schouders behandelen in de hoop op succes.

Ga jij in zee met een (online) marketingbureau, dan zal je conversie vele malen hoger zijn dan wanneer je zelf aan de slag gaat!

5. Meten = weten

Tijd en moeite stoppen in het maken van je advertenties is één ding. Maar hoe ga je meten of je campagne een succes was? We zeiden het al eerder. Marketing is testen -> meten -> aanpassen -> testen -> meten -> aanpassen. Er gaat een hoop tijd in zitten voordat je echt iets hebt staan waar je zelf tevreden over bent. En nog belangrijker, ook daadwerkelijk mensen mee op je behandeltafel krijgt.

Door marketing uit te besteden hoef jij je niet bezig te houden met deze constante verbetercirkel. Marketingbureaus hebben al vanalles geprobeerd en zijn al honderden keren de mist in gegaan. Een goed marketing bureau weet daardoor wat werkt en wat niet werkt.

Zelf inzicht krijgen in je resultaten kan daarnaast ook lastig zijn. Waar vergelijk je jouw resultaten mee? Wanneer zijn je resultaten “goed” en wanneer niet. Ook hier kan een marketingbureau jou bij ondersteunen. Daarnaast moet je weten hoeveel rendement je uit een nieuwe klant haalt. Laten we even van het volgende rekensommetje uitgaan:

Een nieuwe patiënt levert zo’n €30 per behandeling op. Gemiddeld heeft een patiënt 7 behandelingen nodig. Dat betekent dat een nieuwe patiënt binnen één jaar (7 x €30) €210 oplevert. Laten we zeggen dat je nieuwe patiënt erg tevreden is met zijn behandeling. Je bent nou eenmaal een top-therapeut. Dat betekent dat je cliënt de volgende jaren nog 2x terugkomt voor 7 behandelingen. Nu heeft deze al €610 in het laatje gebracht in een looptijd van 3 jaar.

Wat kun je nou met deze cijfers? Nou, door dit mini-rekensommetje weet jij hoeveel je maximaal uit kunt geven aan het binnenhalen van een nieuwe klant. €210 om binnen het eerste jaar break-even te spelen en daarna winst uit je klant te halen. Of natuurlijk het eerste jaar al minder om meteen voluit je winst te tellen.

6. Ervaring

P1011386 1 scaled 1

Weet jij wat er allemaal bij een online marketingcampagne komt kijken? Waar begin je? Welke stappen zijn essentieel? Via welk platform ga jij je posts maken? Hoe kom je aan foto’s voor leuke posts? Wat voor resultaten mag ik verwachten? Wil je beginnen met online marketing, dan schieten er waarschijnlijk een hopen vragen door je hoofd. Een goed marketing bureau helpt je deze vragen te beantwoorden.

Een ervaren marketeer kan je op deze manier ontzorgen. Bespreek voordat je met een marketingbureau in zee gaat altijd wat je verwachtingen zijn. En vraag of dit ook realistisch is.

7. No cure no pay

No cure no pay. Het is niet iets wat elk marketingbureau zomaar weggeeft. Heb jij je twijfels over (online) marketing? Dan raden we je zeker aan om in zee te gaan met een onderneming die je dit aanbiedt. Het komt eigenlijk op het volgende neer, zolang jouw praktijk geen nieuwe klanten binnen krijgt, betaal je het marketingbureau niks. Hierdoor loopt jouw praktijk geen enkel risico.

Je maakt namelijk afspraken op basis van een resultaatverplichting in plaats van een inspanningsverplichting. Ga je de samenwerking aan met een no cure no pay marketingbureau? Zorg dan dat je op papier hebt staan hoeveel nieuwe klanten of aanmeldingen voor je praktijk telt als een succesvolle campagne. Belangrijk is dat je zelf berekent wat een nieuwe patiënt oplevert en wat een nieuwe patiënt dus maximaal mag kosten!

Klaar voor een nieuwe stroom patiënten?

Mag jouw behandeltafel wel wat vaker bezet zijn? Staat de telefoon van je praktijk nog niet vaak genoeg roodgloeiend te rinkelen of betrap jij jezelf op het verversen van je mail in de hoop op nieuwe aanmeldingen? Dat is hartstikke zonde. Wij helpen je graag op weg naar nooit meer een lege wachtkamer.

Physical Leads is namelijk hét online marketingbureau gespecialiseerd voor fysiotherapeuten. We helpen je graag om doelgericht meer klanten naar je praktijk te trekken. Benieuwd hoe we dat doen? Neem contact op voor een gratis strategiegesprek!

Fysiotherapie [regio]

“Heeft u last van lichamelijke klachten? Maak dan een afspraak bij [Praktijknaam] in [Regio]!"
Afspraak maken

Praktijkeigenaren aan het woord

4,9 op basis van 75+ reviews

  • Diederik Aertsen

    Piet Hein Fysiotherapie Google logo

    Superbedrijf voor mijn fysiotherapiepraktijk! Door de diensten van Physical Leads krijg ik wanneer ik wil meer nieuwe patiënten en door de recruitment hebben we tientallen kandidaten gehad en uiteindelijk 4 goede fysiotherapeuten aangenomen.

  • Wesley Visser

    The Bone Setters Google logo

    Topteam, topservice 💪🏻

  • Hans Schoemaker

    Fysio Verbeek Google logo

    Professioneel team, met goede ideeën. Zeker een aanrader!

  • Sander Eyssen

    FysioTeam Tegelen Google logo

    Een fijn bedrijf en fijne mensen om mee samen te werken!

  • Marcel Nieuwenhuis

    Fysiotherapie Nieuwenhuis Google logo

    Ze doen wat ze beloven en daarnaast zijn ze erg behulpzaam en flexibel. Een fijne club om mee samen te werken!

  • Annette Merkens

    Fysiotherapie Merkens Google logo

    Samen met physical leads een website ontworpen, deze is nu precies zoals ik deze in gedachte had! Fijne communicatie en service gericht! Heel erg blij mee! 😄

  • Martijn van de Rijt

    Fysiotherapie Claessens van de Rijt Google logo

    Zeer klantgericht! Deskundigheid! Korte lijntjes maken de samenwerking zeer prettig! Meerwaarde voor elke praktijk

  • Tim Olde Hengel

    Acacia Fysio Plus Zorg Google logo
    Ze doen wat ze beloven. Boven verwachting veel leads binnengehaald. Fijne samenwerking!
  • Mathijs Frik

    Frix Fysiotherapie Google logo

    Mannen met kennis van zaken. Goede eigentijdse visie met een goed doordacht programma. Ze nemen de tijd voor de klant en zijn altijd bereikbaar.

  • Timothy Philips

    Snel Herstel Fysiotherapie Google logo

    Erg tevreden met de Marketing van Physical Leads!

  • Roy van Zal

    Fysio Plaza Scheemda Google logo

    Ver boven verwachting komen de leads bij ons in een razend tempo. Voor het begin niets teveel beloofd, zelfs meer dan beloofd is

  • Medisch Centrum Gorecht

    Hoofdpijn Google logo

    Ze komen na wat ze beloven, geven goede begeleiding met een heel gebruiksvriendelijk systeem en ze hebben ons in een moeilijke tijd heel fijn geholpen.

  • Bjorn Stricker

    Bjorn Stricker Fysio Google logo

    Prettig contact met de medewerkers, duidelijke uitleg over de doelstellingen en campagnes. Tot nu toe mooie resultaten behaald.

  • Maurice Kuijpers

    Fysiotherapie de Hofstede Google logo

    Vernieuwende dienst met goede ondersteuning om het bestaande team te versterken met een enthousiaste collega.

  • Erwin van der Woerdt

    Axis Fysiotherapie Google logo

    Wekelijks een update en bijsturen van de campagne. Bij de start een aantal opstartproblemen, nu loopt de campagne en komen de leads binnen.

  • Auke Attema

    AA Fysio Google logo

    Jong sterk team! Al m’n twijfels weggenomen! Zijn het waard. Goede communicatie, innovatief en met veel knowhow, we zijn samen een sterke en stabiele toekomst aan het bouwen!

  • Bart Bosma

    Fysiotherapie van Campenhout Google logo

    Wouter van Physical Leads is zeer prettig in de omgang. Weet waar hij het over heeft en stat open voor jouw adviezen en verbeterpunten. Maakt waar wat hij belooft.

  • Lonneke Willemstein

    Fysiotherapie Sliedrecht West Google logo

    Topteam! Fijne communicatie, weten wat ze doen & wat ze doen doen ze goed!

  • Bas Jansema

    Kern Fysiotherapie Google logo

    Zeer goede ervaringen met Physical Leads. Ze komen na wat ze beloven en erg netjes, transparant en behulpzaam in hun communicatie.

  • Wouter Stijger

    Whole Fit Fysiotherapie Google logo

    Binnen een maand van 10-15 patienten naar 40 mensen in de week.

  • Martijn Matzingen

    Fysio Echo Google logo

    Laagdrempelig, lead campagnes binnen de fysiotherapie zijn een enorme kans voor het genereren van nieuwe klanten. Niet iets wat binnen de geijkte paden gebeurt en daarom best spannend en onbekend. Door de laagdrempelige benadering van het gehele team, de aandacht en het geduld worden alle hobbels, angsten en uitdagingen weggenomen. Goede begeleiding in de te nemen stappen met als resultaat kwalitatief goede leads. Absolute aanrader!

  • Erdem Ugullu

    Fysiotherapie MyBody Google logo

    Resultaatgericht & laagdrempelig! Geeft passende adviezen en stuurt bij waar nodig is!

  • Madelon van Seeters

    Focus Fysiotherapie Google logo

    De omzet in onze praktijk is gegroeid sinds we met Physical leads samenwerken. Hun medewerkers zijn pro-actief en denken mee in het proces. De organisatie heeft potentie, maar er is nog winst te halen op professioneel vlak.

  • Dominique Vos

    Westenholte Fit & Fysiotherapie Google logo

    Erg tevreden over de verleende diensten! Communicatie binnen het team is top! In het begin was ik wat sceptisch of leads genereren zinvol zou zijn. Tot mijn verbazing hadden we binnen 2 weken +- 30 nieuwe cliënten erbij, welke we naar tevredenheid hebben kunnen behandelen. Kortom een win-win situatie. Mvg, Dominique (Westenholte Fysiotherapie & Fitness Zwolle)

  • Mattijs van der Linde

    Fysio Inc Google logo

    Physical leads heeft mij op een fantastische wijze geholpen. Sceptisch als ik altijd ben, hebben ze me stap voor stap meegenomen in het proces van lead-generatie, uitgelegd wat ze doen, hoe ze het doen en waarom ze het doen.. Mijn praktijk heeft een boost gekregen en nog steeds mag ik ze als partner beschouwen in de wereld van online marketing! Als je twijfelt, zeg ik, doe het! Ik ben heel erg blij dat ik hun hulp heb gehad en heb! Thanks!

  • Exalted Physiques

    Jasper Beelen Google logo

    Toegankelijk en betrokken marketingbedrijf. Met Physical Leads gewerkt aan een Brandbook. Hierin duidelijk een beeld gevormd voor de visie en stijl van mijn bedrijf/praktijk. Erg goed geholpen in dit proces met eerst een brainstorm sessie en daarna heeft Kas dit uitstekend samengevat in een overzichtelijk document

  • Rogier Claassen

    Hentzepeter Fysiotherapie Google logo

    Ik heb een super fijne samenwerking met Physical leads. Het bedrijf denkt echt met mij mee, wat ik ook heel erg prettig is zijn de korte lijntjes die ik heb met Kas en Nick. In het korte tijdsbestek waarin met hun samenwerk heb ik al veel leads mogen ontvangen. En ze blijven hun best voor mij doen. Ik kan physical leads van harte aanbevelen aan mijn collegae.

  • Ronaldo Nagtzaam

    Fysiotehrapie Nagtzaam Google logo

    Physical Leads is niet zomaar een marketingbureau, maar een echte groeipartner voor mijn praktijk 🙏🏼
    Ze helpen niet alleen met een snelle en consistente toestroom van cliënten, maar gaan veel verder dan een gemiddeld “marketingbureau.”

  • Inner Mind Center Google logo

    Veel nieuwe patiënten in onze praktijk gekregen door samenwerking met Physical Leads. Doen wat ze beloven, denken mee en bieden goede begeleiding 1-op-1 maar ook door middel van handige video’s. Wij zijn er superblij mee!

  • Ramzi Hagen

    Ramzi Hagen Google logo

    Goede samenwerking met physical leads, communicatie verloopt soepel en sinds de start is mijn omzet flink gegroeid! Wil jij meer rust in je onderneming? Dan helpt physical leads je aan meer klanten waardoor je kunt focussen om het verbeteren van de levenskwaliteit van je klanten!

  • Stephanie van Malssen

    Stephanie van Malssen Google logo

    Super enthousiaste groep, met onwijs goede ideeën die je bedrijf echt helpen te groeien! Ik ben jullie dankbaar voor alles wat jullie voor me hebben gedaan, dankjewel!🙏

  • Vincent van Tongeren

    Vincent van Tongeren Google logo

    Prettige communicatie, pro-actieve can-do mentaliteit, suggesties worden op waarde geschat, bestaande diensten worden doorontwikkeld en nieuwe diensten opgezet.

  • Joram Uitdewilligen

    Europa Fysiotherapie Google logo

    Roy is een topper, communiceert top en levert goed werk. Ons bedrijf heeft hij goed geholpen.

  • Jeroen Zoutendijk

    Active Health Center Google logo

    Het is fijn samenwerken met Physical Leads. Ze innoveren, denken mee en communiceren. Als je opzoek bent naar een bedrijf om je te helpen bij het managen van jouw praktijk dan raad ik hen zeker aan!

  • Sjoerd Bakker

    Fysiotherapie Focus Google logo

    Nemen alle tijd voor je en bespreken samen met jouw visie een eigen plan waarmee je jouw praktijk naar een hoger level kan brengen. Mijn praktijk had binnen no-time al succes met deze formule.

  • Wouter Mannaerts

    Rubroek Fysiotherapie Google logo

    professioneel bedrijf die doen wat ze zeggen. Voor ons leveren ze nieuwe klanten aan en we zien ons bedrijf dan ook groeien. Concept no cure no pay spreekt mij erg aan. Bedankt voor de prettige samenwerking.

  • Marco Visser

    Fysiotherapie Visser Google logo

    We zijn zeer tevreden over de samenwerking. Van te voren wisten we niet zo goed wat we konden verwachten, maar de patiëntenstroom is goed op gang gekomen.

  • Toon van der Tuin

    Fysiotherapie Sappemeer Google logo

    De one-stop-shop als het gaat om groei van je praktijk. Zeer professioneel en gedreven team. Denken goed mee en komen met leuke vernieuwingen. Sinds de samenwerking groeit onze praktijk met zo’n 40 nieuwe cliënten per maand. Zeker een aanrader.

  • Stan Fysio

    Stan Loo Google logo

    We hebben met onze praktijk gebruik gemaakt van de client retentie methode om contact op te nemen met mensen die bij ons in behandeling zijn geweest. Onze ervaring daarmee is erg positief, we waren al langer op zoek naar een manier om met mensen in contact te blijven en dit was een perfecte oplossing. De positieve reactie die we hebben gekregen maakte het voor ons ruim de moeite waard!

  • Fysio Hijama

    Fysio Hijama Google logo

    Nick van Physical Leads is een uitstekende professional. Hij is niet alleen zeer behulpzaam, maar ook deskundig. Dankzij zijn waardevolle adviezen en tips heb ik mijn praktijk succesvol kunnen opstarten en promoten.

  • Bram van de Pol

    Fysio Maarheeze Google logo

    Via de Retentie Methode van Physical Leads genereren wij extra cliënten. We worden hier ook goed in begeleid. Kortom, een prima manier om je praktijk te laten groeien.

  • Niels van der Meulen

    Movewell Google logo

    Ben jij gericht op groei en op een gezonde manier wars van de gebaande paden? In het prettige groeisessie gesprek met Pieter Kern heb ik geleerd welke opties er zijn om mijn praktijk te laten groeien. Vooral het praktisch inhaken op mijn specifieke wensen en de ‘win-win-win’ houding van Pieter was erg prettig en vooral nuttig. Aanrader!

  • Jurre Kok

    Movement Based Therapy Google logo

    Altijd een fijne samenwerking met Physical Leads, ze denken fijn met je mee en zullen niet zomaar iets erdoorheen drukken. Wat ik persoonlijk fijn vind van een marketing team. Mocht je twijfelen over de inzet van marketing. Neem contact op met deze jongens!

  • Rieneke Wielenga

    Fit met Zorg Google logo

    Na 2 jaar te zoeken naar een nieuwe collega fysiotherapeut had Physical Leads het binnen een week voor elkaar… Het bestaat nog: een bedrijf dat al zijn afspraken nakomt, integer is, zeer kundig, op elk deelgebied professionals heeft zitten, open communicatie neerzet, maar bovenal DOET WAT ZIJ BELOVEN! Dat is het team van PHYSICAL LEADS! Wat jij niet kan, dat kunnen zij wèl!

  • Carolien Gerritsen

    Praktijk Gerritsen Google logo

    Ik heb onlangs contact gehad met Physical Leads en zij hebben ons goede adviezen gegeven om ons te helpen onze doelgroep breder te benaderen. Ik denk dat ze zeer waardevol kunnen zijn, vooral bij het opstarten van een eigen praktijk of bij het streven naar groei. Ze bieden uitstekende ondersteuning op het gebied van praktijkmarketing. Als je op zoek bent naar deskundig advies op dit gebied, kan ik ze zeker aanbevelen.

  • Wesley Stok

    Optimize Fysiotherapie Google logo

    Geweldig bedrijf en uitstekende service! Nick Azarhoosh van Physical Leads, heeft mij al tijdens de kennismaking echt goed geholpen om mijn doelen te behalen. Wat ik bijzonder waardeer is hun persoonlijke aanpak. Physical Leads voelt echt als een partner die meedenkt en altijd openstaat voor verbetering. Absoluut een aanrader voor praktijken die hun klantenbestand willen uitbreiden!

  • Pim Schins

    Infyzo Google logo

    Professioneel en van deze tijd. Een ambitieuze club met een goede mentaliteit en kennis van zaken. Ze weten van aanpakken en doen wat ze zeggen. Aanrader!

  • Bram Smits

    Fysiotherapie Smits Google logo
    Review Bram - Fysiotherapie Smits

    Om eerlijk te zijn waren we wat sceptisch bij de start van het traject, maar na de eerste maand zijn we al helemaal overspoeld door nieuwe leads!

  • Paola van der Steen

    Praktijk Werksaam Google logo
    Review Paola - Praktijk Werksaam

    Het is mijn beste keus geweest om met Physical Leads samen te werken. Ik ben net voor mezelf begonnen met een fysiotherapiepraktijk en binnen 2 weken zit mijn agenda al vol!

  • Wouter van der Meer

    Fysio Vlambloem Google logo
    Review Wouter - Fysio Vlambloem

    Door Technogym geattendeerd om een gesprek met ze aan te gaan. Ze hebben een duidelijk verhaal wat gewoon werkt en naast het genereren van nieuwe afspraken zijn onze oude klanten ook nog eens heel blij met het feit dat we ze opnieuw contacteren.

Twijfel je nog? Neem dan contact op!

Net als iedere fysio, starten wij met een intake. Maar dan volledig gratis!

  • ✅ Kom erachter of wij een match zijn
  • ✅ Ontdek groeikansen van jouw praktijk
  • ✅ 3 direct toepasbare tips om je winst te verhogen
Boek een discovery call
Peter - Fysiotherapie praktijkeigenaarFysiotherapie Marketing voor BartFysiotherapie Marketing voor Eric
300+ Fysio's gingen je voor